Список літератури на літо для 10 класу
· Іван Нечуй-Левицький «Кайдашева сім’я»
· Панас Мирний «Хіба ревуть воли, як ясла повні» (1, 4 част.)
· Іван Карпенко-Карий «Мартин Боруля»
· Іван Франко «Мойсей», «Сойчине крило»
· Михайло Коцюбинський «Intermezzo», «Тіні забутих предків»
· Ольга Кобилянська «Іmpromtu phantasie», «Valse melancolique»
· Василь Стефаник «Камінний хрест»
· Леся Українка «Лісова пісня»
· Олександр Олесь «По дорозі в Казку»
· Володимир Винниченко «Момент»
Тест - гра до дня народження Кобзаря
https://konotop.city/read/test/25672/test-gra-perevir-scho-ti-znaesh-pro-tarasa-shevchenka-do-dnya-narodzhennya-kobzaryahttps://konotop.city/read/test/25672/test-gra-perevir-scho-ti-znaesh-pro-tarasa-shevchenka-do-dnya-narodzhennya-kobzarya
ЛІТЕРАТУРА НА ЛІТО
https://womo.ua/spisok-ukrayinskoyi-literaturi-shho-chitati-vlitku-uchnyam-5-11-klasiv/?fbclid=IwAR1rPH5r9BnHeAlo1D0fokShwjtspjcPSl7NKiTPni5B4P0H0JlUe6mBQxQhttps://womo.ua/spisok-ukrayinskoyi-literaturi-shho-chitati-vlitku-uchnyam-5-11-klasiv/?fbclid=IwAR1rPH5r9BnHeAlo1D0fokShwjtspjcPSl7NKiTPni5B4P0H0JlUe6mBQxQ
10 клас (література)
Орест Мацюк. "Кобилянська і Шопен: без імітації"
Анкета літературного героя
1.Знайомство з героєм (хто? звідки? якого роду? чим займається?).
2. Персонаж епізодичний, другорядний чи головний.
3. Чи є прототип?
4. Портрет героя ( відповідність його внутрішньому світу).
5. Характер персонажа (у розвитку чи епізодично).
6. Соціальне значення героя.
7. Проблеми, які порушує автор через цей образ, їх актуальність.
8. Психологія характеру ( духовне багатство, моральна краса чи потворність).
9. Місце і роль персонажа в сюжеті. Як пов'язаний з іншими героями ( кармічним (життєвим), емоційним, духовним зв'язком)?
10. Мова як засіб самовираження героя.
11. Ставлення до нього автора й інших дійових осіб.
12. Моє сприйняття героя, над чим змусив замислитись.
Микола Хвильовий "Я (Романтика)"
ЖИТТЄВИЙ ТА ТВОРЧИЙ ШЛЯХ Т. ШЕВЧЕНКА
Конкурс есе "Моя майбутня професія: планування та розвиток
http://csr-ukraine.org/wp-content/uploads/2018/01/%D0%9F%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F-%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%BA%D1%83%D1%80%D1%81%D1%83-%D0%B5%D1%81%D0%B5.pdf
Наголос у словах
Історична основа "Слова..."
Іван - Нечуй Левицький
Розділові знаки
Односкладні речення
Засоби творення комічного у Остапа Вишні
У сучасній газетно-журнальній сатирі
дослідники налічують щонайменше півтора десятка жанрів: сатирична замітка, репліка, фейлетон, памфлет, гумореска
(гумористичне чи сатиричне оповідання, жанр), байка, пародія (пародійна
хроніка), епіграма, усмішка, анекдот, сатиричний афоризм (фраза), а також
комедія (кінокомедія), сатирична повість, сатиричний роман.
Засоби Вишні були
«прості». Насамперед, свіжа, дотепна, багата мова, у якій Вишня був
неперевершеним майстром. Уже через це одно його «усмішки» не можна назвати
«губановськими» (московські купці Ситін і Губанов прославилися виданням
лубочних «малоросійських анекдотів»). Це була мова насамперед народна,
селянська, з влучною дотепністю, несподіваним переходом від однієї теми до
іншої, з іскристим гумором, афористичністю, пісенними мотивами, своєрідним
нанизуванням однослівних порівнянь. Хоча Вишня показав добре володіння також
мовою літературною і міськими жаргонами.
Комізм Вишні
не був комізмом ситуацій чи масок, а комізмом більш тонким - комізмом слова,
гри слів, жарту, афоризму, примовки, недомовки, натяку, каламбуру. Він умів
схоплювати анекдотичні контрасти, якими кишить країна будованого і
«збудованого» соціалізму. Найбільше користався нехитрим прийомом «зниження» і
допік режимові нещадним «зниженням» високих і галасливих загальників, обіцянок,
гасел, програм, планів, проектів - до голої дійсності, до діла, до сущого. В
«усмішках» Вишні наче наново відновлювався гумор села, що за століття своєї
гіркої соціальної і національної біографії нагромадило свій мудрий і
добродушний скептицизм.
Його улюбленими прийомами є
інтимна розповідь від першої особи, персоніфікація, композиційне використання
сну, контрастне порівняння, доказу від супротивного.
Своїм вигадливим, іскрометним сміхом
Остап Вишня позначав i допомагав викорінювати недоліки, влучно пiдміченi в
нашому народному господарстві. Але разом з тим його
правдиве викривальне слово стосувалось вад i негативних явищ, які так просто не
відходили в минуле i з якими нам доводиться мати справу і сьогодні. Маємо
добрий показник дієвості справді талановитої, суспільствознавчої сатири.
Немає коментарів:
Дописати коментар