9 - 11 класи



Список літератури на літо  для 10 класу

·         Іван Нечуй-Левицький                       «Кайдашева сім’я»
·         Панас Мирний                                   «Хіба ревуть воли, як ясла повні» (1, 4  част.)  
·         Іван Карпенко-Карий                        «Мартин Боруля»
·         Іван Франко                                       «Мойсей», «Сойчине крило»
·         Михайло Коцюбинський                  «Intermezzo», «Тіні забутих предків»
·         Ольга Кобилянська                           «Іmpromtu phantasie», «Valse melancolique»
·         Василь Стефаник                              «Камінний хрест»
·         Леся Українка                                   «Лісова пісня»
·         Олександр Олесь                              «По дорозі в Казку»
·         Володимир Винниченко                  «Момент»




Тест - гра до дня народження Кобзаря

https://konotop.city/read/test/25672/test-gra-perevir-scho-ti-znaesh-pro-tarasa-shevchenka-do-dnya-narodzhennya-kobzaryahttps://konotop.city/read/test/25672/test-gra-perevir-scho-ti-znaesh-pro-tarasa-shevchenka-do-dnya-narodzhennya-kobzarya


ЛІТЕРАТУРА НА ЛІТО

https://womo.ua/spisok-ukrayinskoyi-literaturi-shho-chitati-vlitku-uchnyam-5-11-klasiv/?fbclid=IwAR1rPH5r9BnHeAlo1D0fokShwjtspjcPSl7NKiTPni5B4P0H0JlUe6mBQxQhttps://womo.ua/spisok-ukrayinskoyi-literaturi-shho-chitati-vlitku-uchnyam-5-11-klasiv/?fbclid=IwAR1rPH5r9BnHeAlo1D0fokShwjtspjcPSl7NKiTPni5B4P0H0JlUe6mBQxQ


10 клас (література)

Орест Мацюк. "Кобилянська і Шопен: без імітації"


Анкета літературного героя

1.Знайомство з героєм (хто? звідки? якого роду? чим займається?).

2. Персонаж епізодичний, другорядний чи головний.
3. Чи є прототип?
4. Портрет героя ( відповідність його внутрішньому світу).
5. Характер персонажа (у розвитку чи епізодично).
6. Соціальне значення героя.
7. Проблеми, які порушує автор через цей образ, їх актуальність.
8. Психологія характеру ( духовне багатство, моральна краса чи потворність).
9. Місце і роль персонажа в сюжеті. Як пов'язаний з іншими героями ( кармічним (життєвим), емоційним, духовним зв'язком)?
10. Мова як засіб самовираження героя.
11. Ставлення до нього автора й інших дійових осіб.
12. Моє сприйняття героя, над чим змусив замислитись.


Микола Хвильовий "Я (Романтика)"







М. Коцюбинський. "Цвіт яблуні"

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=2548




ЖИТТЄВИЙ ТА ТВОРЧИЙ ШЛЯХ Т. ШЕВЧЕНКА






Конкурс есе "Моя майбутня професія: планування та розвиток


http://csr-ukraine.org/wp-content/uploads/2018/01/%D0%9F%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F-%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%BA%D1%83%D1%80%D1%81%D1%83-%D0%B5%D1%81%D0%B5.pdf


Наголос у словах





Історична основа "Слова..."








Іван - Нечуй Левицький








Розділові знаки




Односкладні речення 





  

Засоби творення комічного у Остапа Вишні

     У сучасній газетно-журнальній сатирі дослідники налічують щонайменше півтора десятка жанрів: сатирична замітка, репліка, фейлетон, памфлет, гумореска (гумористичне чи сатиричне оповідання, жанр), байка, пародія (пародійна хроніка), епіграма, усмішка, анекдот, сатиричний афоризм (фраза), а також комедія (кінокомедія), сатирична повість, сатиричний роман. 

     Засоби Вишні були «прості». Насамперед, свіжа, дотепна, багата мова, у якій Вишня був неперевершеним майстром. Уже через це одно його «усмішки» не можна назвати «губановськими» (московські купці Ситін і Губанов прославилися виданням лубочних «малоросійських анекдотів»). Це була мова насамперед народна, селянська, з влучною дотепністю, несподіваним переходом від однієї теми до іншої, з іскристим гумором, афористичністю, пісенними мотивами, своєрідним нанизуванням однослівних порівнянь. Хоча Вишня показав добре володіння також мовою літературною і міськими жаргонами.                             

      Комізм Вишні не був комізмом ситуацій чи масок, а комізмом більш тонким - комізмом слова, гри слів, жарту, афоризму, примовки, недомовки, натяку, каламбуру. Він умів схоплювати анекдотичні контрасти, якими кишить країна будованого і «збудованого» соціалізму. Найбільше користався нехитрим прийомом «зниження» і допік режимові нещадним «зниженням» високих і галасливих загальників, обіцянок, гасел, програм, планів, проектів - до голої дійсності, до діла, до сущого. В «усмішках» Вишні наче наново відновлювався гумор села, що за століття своєї гіркої соціальної і національної біографії нагромадило свій мудрий і добродушний скептицизм.
Його улюбленими прийомами є інтимна розповідь від першої особи, персоніфікація, композиційне використання сну, контрастне порівняння, доказу від супротивного.
Своїм вигадливим, іскрометним сміхом Остап Вишня позначав i допомагав викорінювати недоліки, влучно пiдміченi в нашому народному господарстві. Але разом з тим його правдиве викривальне слово стосувалось вад i негативних явищ, які так просто не відходили в минуле i з якими нам доводиться мати справу і сьогодні. Маємо добрий показник дієвості справді талановитої, суспільствознавчої сатири.













Немає коментарів:

Дописати коментар